טלפון 077-3500870, נייד: 052-3600870
מרכז דוד (ליד בנק הפועלים), קרית השרון, נתניה

 
 
 
אופטיקה יפה עיניים Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

תסמונת ראיית מחשב

 
תחושות של אי נוחות בעיניים, עייפות כללית ועייפות העיניים, ראיה מטושטשת, יובש וצריבה בעיניים, קושי למקד את הראייה, ראיה מטושטשת למרחק בעת הרמת העיניים מהמסך - כל אלה הן תחושות אותם חשים מי שיושבים שעות רבות ביום מול המחשב. תופעות אילו הן מנת חלקם של צעירים ובוגרים כאחד וככל שיתמידו בישיבה מול נמחשב, תחושות אילו יחריפו!


למה זה קורה?


נעילת העדשה התוך עינית
:
העיניים "נעולות" במצב של ראיה מקרוב למשך זמן רב, בעוד שהן "מתוכננות" היסטורית בעיקר למבט למרחק. שריר העדשה התוך עינית מכווץ רוב שעות היום במבט אל המסך, בעוד שהוא צריך להיות רפוי במבט אל המרחק. לאורך זמן העדשה מאבדת את היכולת שלה להיות רפויה לגמרי ואז אנחנו זקוקים למשקפים למרחק או
להגדלת המספר במשקפיים הקיימים.

ירידה בקצב העפעוף:
כשאנחנו מתרכזים במבט אל המסך אנחנו שוכחים לעפעף עם העיניים. קצב העפעוף יורד ואז
העיניים מתייבשות ונוצרת תופעה של צריבה, דמעות, אדמומית וכמובן עייפות של העיניים. התופעה מחריפה אם אנחנו יושבים בקרבה של מזגן וזרם האוויר מכוון אלינו ומגביר את התייבשות העין.

זווית ראיה מוגדלת:
עקב גודל המסך אנו נזקקים לבצע תנועות עיניים רבות על מנת לכסות אותו מימין לשמאל ומלמעלה למטה. ככל שהמסך גדול יותר או שנשב קרוב יותר אל המסך - נצטרך לבצע תנועות עיניים רבות יותר - בשונה מקריאת ספר, שם תנועות העיניים הן מינימאליות.

בעיות תאורה:
השתקפות של אורות מהסביבה אל תוך המסך או תאורה חלשה מדי.
איך נתמודד עם תסמונת ראיית מחשב?

מרחק מהמסך:
שבו במרחק של 50 -70 ס"מ מהמסך ולא פחות! כאשר אתם קרובים יותר למסך, העין מתאמצת יותר לעשות פוקוס מקרוב ואתם תתעייפו מהר יותר. היום רוב המסכים הם שטוחים - מקמו אותם בקצה השולחן או משכו את המקלדת והכסא רחוק מעט מהשולחן.

גובה המסך:
נוחות ראיה מושגת כאשר המבט מוטה מטה בזווית של 15-20 מעלות. הקו העליון של המסך צריך להיות בערך בגובה האף שלכם. כאשר המסך גבוה יותר יווצר לחץ על חוליות הצוואר שלכם!

הפסקות בעבודה:
מדי 10 -15 דקות הסיטו את המבט מהמסך, גלגלו את העיניים והסתכלו ימינה ושמאלה על מנת להפעיל את שרירי העיניים, הביטו למרחק למשך דקה או שתיים, שוחחו מעט עם שכניכם לעבודה בזמן זה ועפעפו מספר פעמים על מנת להרטיב היטב את העיניים.

טיפות לחות:
מי שעיניו יבשות וצורבות יכול להשתמש בטיפות הרטבה להגברת הלחות בעיניים. ניתן להשיג בבית המרקחת או בחנויות האופטיקה. הטיפות משמשות כחומר סיכה לעין וניתן להשתמש מספר פעמים ביום.

בדיקות ראיה תקופתיות:
בדקו את הראיה פעם בשנה. עומס חזותי מתמשך גורם לירידה בכושר הראיה.


איך מסייע עולם האופטיקה?


לבני ה 20 עד 40 :
בשנים האחרונות פותחו עדשות מיוחדות בשמות שונים' כמו: RELAX, CALM, ANTIFATIGUE לעבודה מול מחשב לאנשים צעירים. עדשות אילו "משחררות" את העין ממצב של מאמץ מכסימלי וכך מאפשרות עבודה ללא עייפות. העבודה מול המסך מביאה את העין לעבוד במאמץ בקצה הגרף היכולת של העין ושם קימת חוסר יציבות הגורמת לעייפות. העדשה מביאה את העין לעבוד באזור של פחות מאמץ ויתר יציבות.

לבני ה 40 פלוס לעבודה סטטית:
אחרי גיל 40 מתפתח קושי בראיה מקרוב והוא נוסף על המאמץ שכבר הזכרנו קודם. כאן אפשר להיעזר במשקפי עם עדשות ממשפחת ה"משרדיות" אשר פותחו במיוחד לעבודה משרדית מול מחשב והן מספקות ראיה מיטבית בטווח של 30 ס"מ ועד 3 מטר. עדשות אילו מתאימות לכל מי שיושב שעות מרובות מול מחשב כמו פקידת קבלה, הנהלת חשבונות, גרפיקה, עיתונות, תוכנה ועוד.

לבני 45 פלוס בעבודה דינמית:
מי שאינו יושב מול המחשב כל היום ובעיקר למי שמרכיב משקפיים למרחק והתפתח אצלו גם קושי בקריאה ובעבודה מול מחשב - ימצא את פתרונו בעבודה עם עדשה מולטיפוקלים אשר משלבת ראיה למרחק, לטווח הביניים (מחשב) ולקריאה.

קצת פרגון ישראלי...
כל סוגי העדשות שהוזכרו לעיל הן פרי פיתוח ישראלי של חברת "שמיר" המתמחה בפיתוח עדשות חכמות ונמצאת בשורה הראשונה של חברות האופטיקה הבינלאומיות בתחום זה. באופטיקה " יפה עיניים" עובדים עם העדשות של "שמיר" ומבטיחים אחריות מלאה על ההסתגלות לכל סוגי העדשות החכמות.